.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد مجدد خاتمی از تسامح و تساهل فرهنگی دولت

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگویی با تاكيد بر اين‌كه « جريان اصولگرايي و ارزش‌مدار بايد بر اصول اصولگرايي پافشاري كند و اجازه عدول از اصول انقلاب اسلامي - كه جريان اصولگرايي هم منتسب به آن است- را به هيچ كس ندهد » از وضعیت برگزاری برخی جشنواره ها و جذب برخی از هنرپیشه ها انتقاد کرد.
به گزارش  جهان،خاتمی در این گفتگو چنین عنوان کرد: دين‌مداري و پافشاري بر اصول مكتب از ويژگي‌هاي يك اصولگراست و آن‌چنان كه اصولگرايان نبايد تساهل و تسامح سياسي را تحمل كنند و پرچمداران آن را از صحنه منزوي كردند، بايد همان حساسيت را در عرصه تسامح و تساهل فرهنگي نيز داشته باشند.


بنابراین گزارش، وي با اشاره به اين‌كه « تساهل و تسامح فرهنگي يعني در عرصه فرهنگ و دين از اصول كوتاه آمدن » گفت: جذب برخي از هنرپيشگاني كه حداقل پرونده روشن ندارند با اصولگرايي سازگار نيست.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود:حضور برخي از جلوه‌هاي ابتذال در برخي از جشنواره‌ها با اصولگرايي سازگار نيست و همان‌طور كه در نماز جمعه گفتم باز هم تاكيد مي‌كنم كه خطر تساهل و تسامح فرهنگي كمتر از تساهل و تسامح سياسي نيست و نمي‌شود به بهانه جذب حداكثري كساني را جذب كرد كه با جذب آنان دفع حداكثري صورت مي‌گيرد و آن دفع مومنين و متدينين است.


آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با ایسنا ادامه داد:به چه قيمتي برخي فرش قرمز براي برخي از هنرپيشه‌گان بدنام پهن مي‌كنند آن هم به قيمت رنجاندن متديناني كه پشتوانه اصلي دولت محترم محسوب مي‌شوند.

وي ادامه داد:‌ ما كسي را اصولگرا مي‌ناميم كه به همه اصول اصولگرايي پايبند باشد، ما به همان ميزاني كه بر خود لازم مي‌دانيم از دولت محترم حمايت ‌كنيم ـ چون دست حمايت مقام معظم رهبري بر آن است ـ به همان ميزان بر خود فرض مي‌دانيم از ديگر اصول اصولگرايي حمايت كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.